Amsterdam Fashion Week en Modefabriek bundelen krachten

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on TumblrPin on PinterestEmail this to someone

AFW x Modefabriek

Unieke samenwerking versterkt positie Nederlandse mode-industrie

Amsterdam – Amsterdam Fashion Week en Modefabriek gaan hun krachten bundelen. Door deze zomer de banden aan te halen en de programma’s op elkaar af te stemmen, bieden de organisaties jonge talenten, gevestigde ontwerpers, merken, inkopers, agenten, investeerders en pers een nog sterker platform om elkaar te ontmoeten en van elkaar te profiteren. Met de samenwerking hopen de twee grootste modeorganisaties van Nederland verder bij te dragen aan de groei van de Nederlandse mode-industrie en de internationale positie van Amsterdam als Creative Capital te versterken.

Binnen- en buitenlandse bezoekers van Modefabriek (14 en 15 juli 2013) kunnen hun beursbezoek nu combineren met een bezoek aan de shows van Amsterdam Fashion Week (6 – 16 juli 2013) en zich laten inspireren door het talent van Nederlandse bodem. Na online registratie krijgen bezoekers van Modefabriek de exclusieve mogelijkheid om kaarten voor de shows van Amsterdam Fashion Week te kopen. Showende ontwerpers komen zodoende makkelijker en veelvuldiger in contact met inkopers en retailers, die op hun beurt completer worden geïnformeerd over ontwerpers en merken.

Om het bezoekers van de twee mode-evenementen makkelijk te maken zal een pendeldienst heen en weer rijden tussen de Westergasfabriek en de RAI. Ook wordt op maandag 15 juli een gezamenlijk persprogramma georganiseerd, waar het beste van Amsterdam Fashion Week en Modefabriek wordt gepresenteerd aan nationale en internationale journalisten. Het programma ‘Keys to Success’ van Amsterdam Fashion Week, met als thema ‘denim’, maakt hier eveneens onderdeel van uit.

Met de nauwere samenwerking komt een lang gekoesterde wens van beide organisaties uit. Samen kunnen Amsterdam Fashion Week en Modefabriek een compleet beeld creëren van wat Nederland allemaal te bieden heeft op het gebied van mode en merken. Hiermee bewijzen zij niet alleen de modeprofessional en –industrie, maar ook de stad en het grote publiek een waardevolle dienst.

VIEWS