Q&A// MEET 4530

Koen Warmerdam, 4530
Functie: Mede-eigenaar

 Voor de mensen die het label niet kennen, kun je het omschrijven?
“Mijn zus Laura en ik zijn 4530 vier jaar geleden begonnen. We hebben allebei een mode-achtergrond. We hebben altijd het doel gehad om samen een label te starten. We hebben eerst een pocket tee concept bedacht, dat was gelijk uitverkocht. Inmiddels zijn doorgegroeid naar vier collecties per jaar. Dit seizoen zijn we voor het eerst ook met dameskleding gestart.”

lees meer

VIEWS

Q&A // MEET PIG&HEN

Maurice Tuhusula (33), Pig & Hen
Functie: Sales en evenementen

Voor de mensen die jullie label niet kennen, wie zijn jullie?
“Wij zijn een mannen armbandkenmerk uit Noord-Amsterdam. Onze Pig & Hen armbanden zijn met de hand gemaakt van zeil- en scheepslijnen. Het idee is ontstaan door de eigenaar van Pig & Hen, Dominique. Hij is een zeiler en hij had een keer een armband gemaakt van zeildraden. Hij kreeg daar van zijn omgeving zo’n goede response op dat hij besloot om nog meer armbanden te gaan maken. Vier jaar geleden stonden we voor het eerst op de Modefabriek en sindsdien is het balletje gaan rollen.”

lees meer

VIEWS

Q&A // MEET ANOTHER LABEL

Lotte Lampe (34), Another Label
Functie: Mede-eigenaar

Kun je het label omschrijven voor de mensen die het merk niet kennen?
“Amsterdams, nuchter, Parijse invloeden, vrouwelijke touch en New York coolness.”

lees meer

VIEWS

NEW YEAR NEW BUSINESS

Modefabriek jan

“Het is 2017!” klonk het tijdens de wintereditie van Modefabriek, waarmee werd gezegd dat we op een andere manier te werk gaan dan voorheen. Wat er zoal gonsde door alle DISTRICTS: samenwerken is een absolute must, net als dicht bij jezelf én bij je consument blijven, twee benen op de grond, maar dan wel met een frisse, creatieve blik en een grote droom voor ogen.

lees meer

VIEWS

Together We Win

maarten janse

Maarten Janse, van onder meer Tiger of Sweden, printte zijn motto – ‘Together We Win’ – zelfs op de flesjes water die hij uitdeelde. “Vroeger kon je nog in je eentje succesvol zijn, maar als je nu  merken wilt bouwen moet je echt op elkaar vertrouwen.

lees meer

VIEWS

JAN JANSEN IS BACK

jan jansen

Schoenontwerper Jan Jansen heeft al een enorme weg afgelegd, en stond, nu hij weer eigenaar is van zijn roemruchte merk, vol trots op Modefabriek. “Het is verassend internationaal hier, we hebben net nog aan een Amerikaanse klant verkocht, en zij kennen Jan Jansen niet eens.”

lees meer

VIEWS

DO IT YOUR WAY

Talks Modefabriek

Joline Jolink en haar investeerder Jos Konickx deden in hun Winter School Master Class een boekje open over alle opmerkelijke manoeuvres die ze hebben gemaakt om tot hun huidige succesformule te komen;

lees meer

VIEWS