Amsterdam Fashion Trade Event

Amsterdam Fashion Trade Event

Modefabriek
More

Be where your people are: Now is the time to go online

Being home-bound equals ‘online shopping mode ON’. Research by GfK shows COVID-19 pushing revenues up to 60 to 70 percent higher than pre-Corona for non-food web-shops. Many ‘offline’ shops now sell through social media, web-shops, and other sales platforms. Sales tools like these can be up and ready to rock and roll within hours. And there is much more... For all who like to get aboard: this is how you do it.

 

"Talk to your customers, tune in to their needs and adapt your strategy accordingly."

(Find Dutch version below)

How do you open a shop (today)?
Shopify, Magenta, Lightspeed and other web-shop templates are easy to use and relatively affordable. After you buy a web domain yourself, these pre-setup web stores guide you towards your opening. In the process, choose the payment option that meet the needs of your target group. Choose iDeal, PayPal, AfterPay, or all of them. Having a wider range of payment options, means more customers have the opportunity to buy.

How do they find your shop?
Be visible on the social media where your customers are spending their time. Make sure to link to your web-shop, or sell directly on your platform(s) of choice. Business account holders on both Facebook and Instagram, get valuable data: who are your followers and when are they active? Talk to them, tune in to their needs, and adapt your strategy accordingly.

Knowing your target group, you know how they think. Use words and sentences they would use in your written site content, and in Google’s Keyword Planner (offered in the templates). Google is also your go-to to find study material on Search Engine Optimization (SEO), in case you’re no pro (yet). There are endless DIY options to kick it off. 

Should you only focus on online sales?
Wijnand Jongen, CEO of Thuiswinkel.org, says: “25% of the people and households that have recently started to buy online, or buy more now, might continue to do so also after the intelligent lockdown”. 

Life will be happening at 1,5 meters distance for the next (long) while. We believe it’s worth the try to open a web-shop in the meantime, as it will at least create visibility, and could simultaneously help to narrow the financial gap.


Massaal thuis zitten betekent massaal online shoppen. GfK-onderzoek laat zien dat COVID-19 zorgt voor 60 á 70 procent meer omzet voor non-food webwinkels. Veel ‘offline’ winkels storten zich dan ook op verkopen via social media, webwinkels en andere verkoop-platformen. In enkele uren kan zo’n sales-tool op poten staan, en de verkoop kan beginnen. En er zijn meer voordelen. Voor wie mee wil op deze trein: zó pak je het aan.

Hoe doe je het (vandaag nog)? 
Webshop-templates zoals Shopify, Magenta en Lightspeed zijn gemakkelijk in gebruik en relatief goedkoop. Nadat je zelf een domeinnaam hebt gekocht, brengen deze kant-en-klaar winkels je stap voor stap mee naar de opening, inclusief betrouwbaar betaalsysteem. Kies de betaaloptie die bij de behoefte van jouw doelgroep past. Denk aan iDeal, PayPal of Afterpay. Of allemaal, want hoe meer betaalmogelijkheden je aanbiedt, hoe meer klanten mogelijk bij jou kunnen kopen.

Hoe vinden ze jouw shop?
Zorg dat je aanwezig bent op de sociale kanalen waar jouw klant nu zeeën van tijd doorbrengt. Link naar jouw webshop of verkoop ‘ter plekke’ binnen Facebook en Instagram. Als business account-houder krijg je interessante data cadeau: wie jouw volgers zijn en wanneer zij actief zijn bijvoorbeeld. Praat rechtstreeks met je klant, leer van hun vragen en stel je strategie bij.

Als je je doelgroep kent, dan weet je hoe zij denkt. De woorden en zinnen waarop jij gevonden denkt te worden, gebruik je in de site-teksten en in de Keyword Planner van Google (aangeboden in templates). Google is ook je vriend om zoekmachine-optimalisatie te bestuderen, mocht je (nog) geen pro zijn. Je kunt veel zelf doen.

Moet je je nu alleen nog op online verkoop richten?
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, zegt hierover dat “… een kwart van de mensen en huishoudens die nu voor het eerst online kopen of veel meer online is gaan kopen, dit ook blijft doen in het tijdperk na de intelligente lockdown.” 

De anderhalve-meter-economie zal voorlopig nog de norm zijn. Volgens ons brengt een webwinkel je  op z’n minst extra zichtbaarheid en kan het daarnaast helpen bij het verkleinen van het financiële gat in deze lastige tijden.

Modefabriek is More than Mode!
We use cookies and similar technologies to run this website. Click here to see the settings.