Caroline's monthly message: Back to live!

01 Apr 2021
Door Modefabriek

1 juli mogen er weer events zijn, het is bijna onvoorstelbaar dat we na zo’n lange tijd elkaar weer mogen ontmoeten. De aankondiging gaf me vleugels. Met mijn Europese collega’s, White Milano, CIFF Copenhagen en Who’s Next Paris spreek ik over wat deze ongekende tijd met onze branche heeft gedaan. Maar hier gaat verandering in komen en ik kijk daar naar uit, niet alleen omdat we dan weer een beurs kunnen bouwen maar vooral omdat ik dan mijn collega’s uit het vak weer mag zien. Ik verheug mij op hun verhalen, ervaringen en inspiratie.   

  

''Naast dat we met onze Europese collega's deze turbulente tijd gemeen hebben, zijn wij ook allemaal digitaal gegaan. Dat betekent extra service voor onze klanten waarbij zij nu ook op online gebied gebruik kunnen maken van ons enorme bereik.''  

  

Nog nooit was het zo belangrijk om als fashion community de handen ineen te slaan en een omgeving te creëren waarin wij de situatie voor elkaar verzachten. Met ons digitale platform stellen wij de merken in staat, om beter dan ooit, het contact met hun klant te versterken. Iedereen kan op ons platform zijn lookbook, nieuws en collectie tonen. Modefabriek maar ook alle andere Europese beurzen zien dat als een groot gewin. We weten zeker dat een combinatie van online en offline de toekomst is. Online gaat over service, informeren en zichtbaar zijn. Offline gaat over de ontmoeting, zakendoen en inspireren.   


Dit laatste blijft voor Modefabriek essentieel. Ook als consument, wat we uiteindelijk toch allemaal zijn, ervaar ik hoe vaak het item dat je online aanschaft in werkelijkheid toch tegenvalt en weer retour gaat. Net niet de goede kleur, fit, materiaal of look. We willen gewoon weer de winkels in en de mode ervaren.   

  480f80be-d240-4b33-b213-b70e4d3a0b0b.png?uuid=c9c48ea1-a2c2-4944-840f-1567df3ce1cc


In deze winkels is het opvallend dat de consument en dus ook de retailer op zoek is naar originele en uitgesproken mode. Ik ervaar dat persoonlijk als een reactie op de afgelopen tijd, we willen ons weer authentiek gaan kleden voor welke gelegenheid dan ook. Mode gaat immers over identiteit, het vertelt wie je bent en hoe je je voelt.  

  

Wij, maar ook onze Europese collega’s, vernemen dat alle merken de enorme behoefte hebben om fysiek op een beurs te staan. Ons vak mode gaat over tactiliteit, volume, silhouet, materiaal en is vooral driedimensionaal. Wij zijn dan ook ontzettend blij dat de beurs er weer mag zijn! Hier kunnen de exposanten eindelijk weer met hun collecties pronken en de bezoekers hun modehart ophalen. Mode is speels, vrolijk, optimistisch en uitdagend. En dit is precies de koers die wij zullen bewandelen richting onze beurs.    

  

We zien elkaar 11 en 12 juli!

  

Liefs,  


Caroline Krouwels  

Categorie Opinie
Tags Monthly Message

Deel artikel