Modefabriek Meets… DK Company

13 mei 2024
Door Modefabriek

In de aanloop naar de volgende editie van Modefabriek vertellen een aantal exposanten ons alvast hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 7 + 8 juli 2024. Deze keer spreken we met het Deense modebedrijf DK Company, eigenaar van meer dan twintig modemerken waaronder Gestuz, Inwear, Kaffe en Saint Tropez.


Welke trends signaleren jullie voor het zomerseizoen 2025?

Jens Obel Jørgensen, mede-eigenaar van DK Company Group & CEO van de divisies Ikast en Copenhagen: “Na seizoenen vol kleurrijke prints verdwijnen de prints meer naar de achtergrond en zit de variëteit van een collectie meer in de kwaliteiten. Het wordt belangrijker en spannende om de stoffen te  zien en te voelen. Het moet inspireren en een wow-gevoel geven. Denk bijvoorbeeld aan 3D stoffen. Verder spelen denim kwaliteiten een belangrijke rol, rokken in verschillende lengtes en flowy silhouetten. Er worden veel neutrale kleuren gebruikt, maar als tegenhanger zijn kleuren als rood en blauw heel belangrijk. De prints die er zijn, zijn meer abstract. En dierenprints blijven, daar is altijd vraag naar.” 


3ff6c6e5-cdec-43db-9c8d-21f4613f2ae7.jpg?uuid=dc72e572-806a-42cf-9dc2-7bd6c7c8cda7


Zijn er nieuwe ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid?

“Vanwege het modebeeld is het een uitdaging om op zoek te gaan naar mooie kwaliteiten. We brengen ook meer duurzame kwaliteiten. Het verschilt per merk binnen ons bedrijf hoe groot het aanbod duurzame producten is, maar over het algemeen stijgt het percentage duurzame materialen bij alle merken. Van biologisch katoen tot gerecycled polyester, we werken met alle beschikbare materialen. Binnen ons bedrijf houdt een speciale duurzame afdeling met twintig medewerkers zich bezig met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. We communiceren hier niet uitgebreid over, maar we voelen het als onze plicht als tweede grootste modebedrijf van Denemarken. We proberen het zo goed mogelijk te doen.”


Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?

“We komen met onze merken Kaffe en Kaffe curve, Culture, Cream, Saint Tropez, Soaked in Luxury, My Essential Wardrobe en Karen by SimonsenWe presenteren de merken bij elkaar in een DK Company area, waar we uitpakken met een leuke barista en heerlijke lunch. We hebben daarnaast een speciale aanbieding voor bestaande en nieuwe klanten die een order op de beurs plaatsen. Ik kan nog niet verklappen wat die aanbieding is, dat blijft een verrassing. Maar het is de moeite waard om langs te komen.”


0b45b1e0-9f32-4efe-92e7-7bd572b95745.jpg?uuid=7b55bde6-aa43-4016-87e9-cc0b95990842


Wat spreekt jullie zo aan in Modefabriek?

“We houden van consistentie en zijn er elk seizoen bij. We vinden Amsterdam een inspirerende stad en we houden van de sfeer en het aanbod op Modefabriek. Het is heel Nederlands, wat we erg leuk vinden. We ontmoeten hier de lokale boetieks en grote retailers uit Nederland en België. En nu er in Duitsland geen grote modebeurs meer is, zien we dat er ook inkopers uit Duitsland komen. Dat is een geweldig kans. Dus ook onze agenten uit Duitsland zijn er bij. We houden van Modefabriek en zijn er trots op om daar deel van uit te maken.”


Geschreven door Rosita van der Kwaak

Categorie Merken Fashion
Tags Agenten, Fashion

Deel artikel