Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
In de aanloop naar de volgende editie van Modefabriek vertellen een aantal exposanten ons alvast hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 7 + 8 juli 2024. We trappen het seizoen af met agentuur Fashion Club 70, dat bekend is van merken als Pinko, Seven for All Mankind, Michael Kors, Ba&sh en Guess.
Welke nieuws voor zomer 2025 kun je met ons delen?
Daan Bruggenwirth, commercieel directeur van agentuur Fashion Club 70 uit Antwerpen: “We hebben meerdere nieuwtjes. Ten eerste heeft Guess, een van de grootste merken binnen Fashion Club, vorig seizoen een nieuwe segmentering doorgevoerd. De hoofdlijn, vroeger bekend als Guess Jeans, wordt voortaan aangeduid als Guess. Verwacht hier nog steeds de vrouwelijke denim looks waar het merk van oudsher bekend om staat. Guess Jeans is nu een wat jongere lijn met sporty collegelooks. Denk aan varsity jackets en sweaters met graphics. Daarnaast is er de nieuwe compacte lijn Guess Originals voor de topwinkels, geïnspireerd door de heritage van het merk. Hier vind je iconische stijlen; denk aan uitgewerkte denim jacks, sweaters en knitwear. Met de collectie van Guess komen we naar Modefabriek, omdat die uitstekend past tussen de andere merken op de beurs.”
En er is dus nog meer nieuws te melden?
“We nemen ons nieuwe Belgische merk Studio Clique mee naar The Fashion Gallery op Modefabriek. Dit merk is gelanceerd door drie vrouwen, waarvan er twee in het verleden voor ons hebben gewerkt. Vanuit hun multibrandwinkel Lune Lautre in Edegem, boven Antwerpen, hebben ze een eigen merk Studio Clique ontwikkeld. Wij zijn de distributeur voor de Benelux. Het heeft een Parijse vibe met een leuke mix van cleane basic stijlen en ook echt uitgesproken stuks. In België is het als een komeet gegaan en we gaan nu uitbreiden op de Nederlandse markt.”
Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?
“Op onze eigen stand presenteren we de merken Fracomina, Vicolo, BSB en Guess. De stand wordt met 140 vierkante meter een stuk groter. Dat is een bewuste keuze, want we gaan testen of klanten bereid zijn om alvast orders te schrijven op de beurs. We merkten de afgelopen seizoenen dat sommige Nederlanders de reis naar onze showrooms in Antwerpen te ver vinden en graag op de stand hun order wilden schrijven. Daar anticiperen we nu op.”
Wat trekt Fashion Club 70 zo aan in Italiaanse merken?
“Toen onze oprichter in de jaren zeventig begon focuste iedereen in de branche op Duitse en Franse merken. Hij koos er bewust voor om Italiaanse merken naar Nederland te halen. Hij heeft met vele grote namen samengewerkt, van Gianfranco Ferré en Versace tot Dolce & Gabbana. Onze roots liggen bij dit soort collecties, maar we voegen ook steeds meer merken toe in een ander segment. We begonnen als een van de eerste distributeurs met Amerikaanse premium denimlabels en inmiddels werken we ook veel met Belgische, Franse en Scandinavische merken. Maar we zullen altijd iets met Italië houden.”
Waarom vinden jullie het belangrijk om op Modefabriek aanwezig te zijn?
“De reden dat we al seizoenenlang op Modefabriek inzetten, is dat wij geloven in de kracht van herhaling. Dat heeft al veel opgeleverd. We treffen hier ieder seizoen alle relevante inkopers: van de grote weidewinkels en de warenhuizen tot de mooiste boetieks en conceptstores. We nemen de merken mee die qua prijs goed passen tussen het aanbod op Modefabriek, maar we hopen dat als de inkopers die we op Modefabriek ontmoeten in Antwerpen op bezoek hebben, we ze ook kennis kunnen laten maken met onze andere merken, die wat hoger gepositioneerd zijn. Uit de contacten maken we op dat veel winkels denken aan upgrading en meer premium labels willen toevoegen. Iets wat voor ons agentuur natuurlijk heel interessant is.”
Geschreven door Rosita van der Kwaak
Deel artikel