Modefabriek Meets… Marc O’Polo

08 jan 2024
Door Modefabriek

In de aanloop naar Modefabriek vertellen een aantal exposanten ons alvast hun laatste nieuws en de plannen voor de komende beurseditie op 21 + 22 januari 2024. Marc O’Polo introduceert in de wintercollectie 2024 een aantal nieuwe, verantwoorde stofkwaliteiten.


Wat is jullie nieuws voor winter 2024-2025?

Moritz Wehner, Director Group Operations & International Sales West van Marc O’Polo: “De belangrijkste innovatie richt zich op de integratie van gelaagdheid, wikkeltechnieken en grijs gemêleerde tinten. Het hoogtepunt is onze knitwear, met mooie wolmix kwaliteiten en vormen die traditionele stijlen opnieuw definiëren. We introduceren verder nieuwe pufferjassen naast wollen jassilhouetten. Daarnaast is er een focus op tijdloze klassiekers die opnieuw worden geïnterpreteerd.”


70eb1d0e-e28f-4016-a038-d7ec2411407b.jpg?uuid=c94c1128-939c-40f9-8ae1-90ae82434a94


De ultieme vrouw volgens Marc O’Polo anno 2024?

“De aankoopvoorkeuren van de moderne vrouw draaien vaak om tijdloze maar veelzijdige items zoals een grijs gemêleerde wollen jas en een klassieke kokerrok. Deze garderobebasis belichaamt verfijning en aanpassingsvermogen. Marc O’Polo biedt een chique en gepolijste look die de hele dag gedragen kan worden, voor zowel werk als vrije tijd.”


Waar zijn jullie mee bezig op het gebied van duurzaamheid?

“Duurzaamheid zit ingebakken in onze heritage en is een fundamenteel aspect van ons merkethos. Onze focus ligt op het consequent streven naar het aanbieden van 100% sustainable producten, terwijl we de premium kwaliteit handhaven en duurzame items creëren. Voor het eerst introduceren we dit seizoen verantwoord geproduceerde alpaca in onze knitwear-collectie. Daarnaast zijn we er trots op dat we duurzame kasjmierbreisels brengen, zowel in pure vorm als gemengd met wol. Een andere belangrijke stap is we gerecycled dons hebben gebruikt in ons assortiment outdoor-kleding.” We staan ook op de Responsible Route op Modefabriek aankomende editie.


f3f4d8fb-ae8b-4a4b-ad2a-7a083f4c1af0.jpg?uuid=cdb77a7f-dbcb-4b4a-b857-620e9e7f6220


Waarmee gaan jullie uitpakken op de komende editie van Modefabriek?

“Op de komende Modefabriek presenteren we het eerste deel van onze herfst-wintercollectie 2024. Bezoekers kunnen een verbluffende presentatie verwachten. Belangrijk is de samensmelting van verfijnde gelaagdheidstechnieken en opvallende kleurcontrasten. Grijze gemêleerde tinten worden samen met winterwit geaccentueerd door gedurfde rode accenten.”


Wie hoop je daar te ontmoeten?

“Onze doelgroep bestaat uit premium retailers die prioriteit geven aan kwalitatieve materialen en duurzaamheid en die op zoek zijn naar moderne, verfijnde en tijdloze stijlen. We streven er specifiek naar om in contact te komen met prospects en bestaande partners in het premiumsegment voor een lange termijn partnerschap.”


Geschreven door Rosita van der Kwaak

Deel artikel