Amsterdam Denim Days – mekka voor denim lovers

ADD

Denim is ambacht én innovatie, heritage en kei harde street style. What’s not to love? Is indigo ook jouw favoriete kleur? Zorg dan dat je op 7 t/m 10 mei in de hoofdstad bent!

Amsterdam Denim Days brengt de nationale en internationale denim community samen in de stad met de hoogste concentratie denim brands. Het initiatief van House of Denim in samenwerking met Modefabriek (Blueprint), HTNK Fashion recruitment & consultancy en de Amerikaanse Kingpins Show is met groot enthousiasme ontvangen door de hele industry. Het gevolg is een inhoudelijk zeer divers en interessant programma, in de Zuiveringshal van het Westergasfabriekterrein en rond verschillende denim hotspots down town, voor alle denim freaks, van fabrikant tot fan.

Een programma preview: lees meer

VIEWS

Vacature Operations Manager

RVDA

Modefabriek bv organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek, kleine fabriek, MIRROR en Denim Days. Deze hoogwaardige evenementen staan bekend om hun unieke uitstraling, waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving en vormgeving. Jaarlijks bezoeken meer dan 50.000 professionals deze evenementen.

Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren lees meer

VIEWS

Menswear Trends SS14 – part II

Menswear Trends

Door Igor Guinau

De meeste mannen geven niet om modetrends. Of misschien durven ze ze niet te dragen. Er lijkt een hardnekkig taboe te rusten op vooruitstrevende modestatements voor mannen. Want, God verhoede, je zou er maar eens te vrouwelijk uitzien. Gelukkig is er een nieuwe generatie ontwerpers en modeliefhebbers opgestaan die klaar is met die saaie clichés en experimenteert met de ooit zo strikte grenzen tussen de vrouwelijke en mannelijke garderobe. lees meer

VIEWS

STAGIAIRE OPERATIONS (EVENTS)

Stage operations

Modefabriek BV organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek en kleine fabriek. Deze hoogwaardige b2b evenementen zijn de grootste modebeurzen van Nederland en staan bekend om hun unieke uitstraling waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving. Jaarlijks bezoeken meer dan 40.000 professionals deze evenementen.

Voor de afdeling Operations zijn wij op zoek naar een stagiaire. lees meer

VIEWS

Foto’s online op Facebook

Photos online

Volgende week zullen we onze nieuwe website lanceren. Voor nu kunt u alle foto’s van Modefabriek bekijken via onze Facebook-pagina.

VIEWS

Het succes van Next by Modefabriek tijdens 10 days DownTown

Next by Modefabriek door Lizet Sleutelberg

Modefabriek biedt ieder seizoen een substantieel platform aan een selectie internationale up-and-coming designer labels. De 8 geselecteerde labels voor Next dit seizoen waren: Rick Lee (IT), Vonschwanenflugelpupke (DE), Odeur (SE), Leyre Valiente (SP), Toos Franken (BE), First of August (NL), Melissa Siegrist (NL) en PCL (NL). Afgelopen editie kreeg dit talent er een extra podium bij: Next by Modefabriek werd opgenomen in het 10 days of DownTown-programma van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Naast de gebruikelijke presentatie lees meer

VIEWS

VERNIEUWDE MODEFABRIEK OVERTREFT VERWACHTINGEN

modefabriek 14 01 by RVDA I 8542

Inspirerend, vernieuwend en relaxed. Het oordeel over afgelopen editie van Modefabriek – 26 & 27 januari in Amsterdam RAI – was unaniem positief. Maar meer nog dan de scherpe edit, strakke vormgeving en extra inzet op beleving van food en forecasting werden ‘zachte waarden’ als de hervonden saamhorigheid, onderlinge waardering en liefde voor het vak met superlatieven geprezen. Dat laatste blijkt alleen al uit de enorme opkomst inclusief een record aantal buitenlandse bezoekers. lees meer

VIEWS

Minister Ploumen te gast op Modefabriek en MINT

modefabriek 14 01 by RVDA II 1632

Maandag was Lilianne Ploumen, Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, te gast op Modefabriek, op uitnodiging van het duurzame platform MINT. In de open persruimte midden in Hal 1 sprak zij in ferme taal over haar missie om vanuit de overheid verbetering van de gehele modeketen mogelijk te maken, voor de hele sector. De boodschap: internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen loont. “Nederland loopt voorop met een platform als MINT,” en zij weet: “duurzaam ondernemen is investeren, maar de modesector is bij uitstek innovatief en creatief.” Na haar toespraak ging minister Ploumen, gevolgd door een cameraploeg van de NOS, met diverse aanwezige ondernemers in gesprek over hun ervaringen, de knelpunten en waar de overheid kan helpen om het verdienvermogen te versterken.

VIEWS