Stagiair(e) gezocht: Operations (events)

modefabriek bv logo - website

Modefabriek bv organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek, kleine fabriek en AmsterdamDenim Days. Deze hoogwaardige evenementen staan bekend om hun unieke uitstraling, waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving en vormgeving. Jaarlijks bezoeken meer dan 50.000 professionals deze evenementen.

Voor de afdeling Operations zijn wij per direct op zoek naar een

STAGIAIR(E) OPERATIONS (EVENTS) lees meer

VIEWS

Jean School start Jean School International Course

KINGPINS AMSTERDAM 2014

Vanwege de enorme internationale belangstelling voor Jean School én de groeiende vraag naar denim professionals wereldwijd, start Jean School in april 2015 met de Jean School International Course; een verkorte opleiding voor internationale studenten. De lessen van Jean School International Course zullen plaatsvinden in Amsterdams’ unieke ‘Denim City in De Hallen Amsterdam naast ‘the Blue Lab’, de wasserij en het denim archief van House of Denim.

Deelnemers aan de Jean School International Course worden opgeleid tot denim developers: professionals die weten hoe zij op een duurzame manier met denim kunnen werken en het ambacht in de vingers hebben. lees meer

VIEWS

Vacature: Sales medewerker

modefabriek bv logo - website

Modefabriek bv organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek, kleine fabriek, MIRROR en Amsterdam Denim Days. Deze hoogwaardige evenementen staan bekend om hun unieke uitstraling, waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving en vormgeving. Jaarlijks bezoeken meer dan 50.000 professionals deze evenementen.

Ter aanvulling van het salesteam zijn wij voor 4 dagen per week per direct op zoek naar een

SALES MEDEWERKER lees meer

VIEWS

New studio platform

modefabriek 15 01 by RVDA 8344

Helemaal in het uiterste hoekje van het ‘new indie’ platform Studio weet North Sails op te vallen met een felblauwe ruimte met grote typografie. Daarnaast heeft de marktleider en grote innovator in zeilen een eigen overdekte stand gecreëerd. Dat krijg je als je je last minute aanmeld voor een totaal uitverkochte Modefabriek maar deze mannen weten van wanten. “Samen met Eric Bijlsma van Scotch & Soda hebben we de licentie voor de kledinglijn weer in eigen handen gekregen,” vertelt Roy Schiet. “Deze mannenlijn is gelanceerd op Pitti, maar we willen ook op Modefabriek staan omdat het belangrijk is voor de Nederlandse markt, hier komen niet alleen inkopers, maar ook bedrijfsleiders en winkelpersoneel.” lees meer

VIEWS

Goede vibes

modefabriek 15 01 by RVDA 7826

Van Strellson helemaal vooraan in The Square, tot Paul & Joe Sister van Fashion Club 70, helemaal achteraan in Salon, wat opvalt is de professionaliteit en ambitie van exposanten. De smaak van de Nederlandse consument wordt steeds meer sophisticated en geïnformeerd, dankzij internet, én dankzij slimme ondernemers. Of je nu de beste franchisenemers eruit weet te pikken zoals Strellson, of boven op de content voor social media zit zoals Fashion Club 70, de kunst is de moderne markt te begrijpen en er echt plezier in te hebben.

Als je iets doet, doe het dan goed!

VIEWS

Modefabriek #38 recap

modefabriek 15 01 by RVDA 4014

Op Modefabriek – afgelopen zondag en maandag in Amsterdam RAI – heerste de montere spirit van ambitie, professionaliteit en passie, zowel voor het mooie en verantwoord geproduceerde product als voor eigentijds innovatief ondernemen. Sterke keuzes maken, durven uitblinken, optimaal samenwerken met service en transparantie hoog in het vaandel, wijze deviezen genoeg. Boven alles klonk het motto dat mode en lifestyle er ultimo is om van te genieten!

Style Matters
Wie bij binnenkomst de grote hal rechts betrad stuitte meteen op het indrukwekkende decor van het nieuwe premium menswear platform Style Matters. Tussen de meticuleus opgestelde keur aan mannenmode-labels stond New Yorker Ulrich Lang met zijn exclusieve selectie men’s fragrance en grooming merken. Zijn ‘boutique tradeshow’ Presence is exemplarisch voor het avontuurlijke element wat de modediscipline weer verrassend en persoonlijk maakt. “Fragrance has the power to transcend retail,” stelt de connaisseur die zich voor het eerst in een modecontext presenteert, “you can use it to create emotions.” De retailer moet echt voor zo’n merk vallen, en het vergt verbreding van je vakkennis om het succesvol te kunnen verkopen, maar dat geldt voor alle branche vreemde producten die modewinkels meer kraak en smaak geven. lees meer

VIEWS

Duurzaamheid is het nieuwe zwart

modefabriek 15 01 by RVDA 7750

MINT, het platform voor mode- en lifestyleproducten met respect voor mens en omgeving viert zijn 7e editie, de grootste tot nu toe, met meer deelnemers dan ooit. In een eigen conferentieruimte verzamelden zich de nodige game changers en kritische meedenkers voor de Q&A sessie ‘De sustainable fashion doorbraak’. Een van hen was ontwerper Hans Ubbink, die afgelopen jaar zijn label aan de wilgen hing en dit jaar terugkomt met twee duurzame labels – een ondergoedlijn en een lijn met producten van paardenhuiden uit Mongolië. Zijn strekking: denk niet “ik moet iets duurzaams ontwerpen” maar “maak iets moois op een zo duurzaam mogelijke manier”. De ontluisterende documentaire ‘De slag om de Klerenwereld’ van Teun van der Keuken werd veelvuldig aangehaald om aan te geven dat het onderwerp niet alleen leeft bij mode insiders maar onomwonden besproken kan worden met het grote publiek. lees meer

VIEWS

Vacature: SALES MANAGER KLEINE FABRIEK

modefabriek bv logo - website

Modefabriek bv organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek, kleine fabriek en Denim Days. Deze hoogwaardige evenementen staan bekend om hun unieke uitstraling, waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving en vormgeving. Jaarlijks bezoeken meer dan 50.000 professionals deze evenementen.

Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren

SALES MANAGER KLEINE FABRIEK lees meer

VIEWS