Goede vibes

modefabriek 15 01 by RVDA 7826

Van Strellson helemaal vooraan in The Square, tot Paul & Joe Sister van Fashion Club 70, helemaal achteraan in Salon, wat opvalt is de professionaliteit en ambitie van exposanten. De smaak van de Nederlandse consument wordt steeds meer sophisticated en geïnformeerd, dankzij internet, én dankzij slimme ondernemers. Of je nu de beste franchisenemers eruit weet te pikken zoals Strellson, of boven op de content voor social media zit zoals Fashion Club 70, de kunst is de moderne markt te begrijpen en er echt plezier in te hebben.

Als je iets doet, doe het dan goed!

VIEWS

New studio platform

modefabriek 15 01 by RVDA 8344

Helemaal in het uiterste hoekje van het ‘new indie’ platform Studio weet North Sails op te vallen met een felblauwe ruimte met grote typografie. Daarnaast heeft de marktleider en grote innovator in zeilen een eigen overdekte stand gecreëerd. Dat krijg je als je je last minute aanmeld voor een totaal uitverkochte Modefabriek maar deze mannen weten van wanten. “Samen met Eric Bijlsma van Scotch & Soda hebben we de licentie voor de kledinglijn weer in eigen handen gekregen,” vertelt Roy Schiet. “Deze mannenlijn is gelanceerd op Pitti, maar we willen ook op Modefabriek staan omdat het belangrijk is voor de Nederlandse markt, hier komen niet alleen inkopers, maar ook bedrijfsleiders en winkelpersoneel.” lees meer

VIEWS

Modefabriek #38 recap

modefabriek 15 01 by RVDA 4014

Op Modefabriek – afgelopen zondag en maandag in Amsterdam RAI – heerste de montere spirit van ambitie, professionaliteit en passie, zowel voor het mooie en verantwoord geproduceerde product als voor eigentijds innovatief ondernemen. Sterke keuzes maken, durven uitblinken, optimaal samenwerken met service en transparantie hoog in het vaandel, wijze deviezen genoeg. Boven alles klonk het motto dat mode en lifestyle er ultimo is om van te genieten!

Style Matters
Wie bij binnenkomst de grote hal rechts betrad stuitte meteen op het indrukwekkende decor van het nieuwe premium menswear platform Style Matters. Tussen de meticuleus opgestelde keur aan mannenmode-labels stond New Yorker Ulrich Lang met zijn exclusieve selectie men’s fragrance en grooming merken. Zijn ‘boutique tradeshow’ Presence is exemplarisch voor het avontuurlijke element wat de modediscipline weer verrassend en persoonlijk maakt. “Fragrance has the power to transcend retail,” stelt de connaisseur die zich voor het eerst in een modecontext presenteert, “you can use it to create emotions.” De retailer moet echt voor zo’n merk vallen, en het vergt verbreding van je vakkennis om het succesvol te kunnen verkopen, maar dat geldt voor alle branche vreemde producten die modewinkels meer kraak en smaak geven. lees meer

VIEWS

Duurzaamheid is het nieuwe zwart

modefabriek 15 01 by RVDA 7750

MINT, het platform voor mode- en lifestyleproducten met respect voor mens en omgeving viert zijn 7e editie, de grootste tot nu toe, met meer deelnemers dan ooit. In een eigen conferentieruimte verzamelden zich de nodige game changers en kritische meedenkers voor de Q&A sessie ‘De sustainable fashion doorbraak’. Een van hen was ontwerper Hans Ubbink, die afgelopen jaar zijn label aan de wilgen hing en dit jaar terugkomt met twee duurzame labels – een ondergoedlijn en een lijn met producten van paardenhuiden uit Mongolië. Zijn strekking: denk niet “ik moet iets duurzaams ontwerpen” maar “maak iets moois op een zo duurzaam mogelijke manier”. De ontluisterende documentaire ‘De slag om de Klerenwereld’ van Teun van der Keuken werd veelvuldig aangehaald om aan te geven dat het onderwerp niet alleen leeft bij mode insiders maar onomwonden besproken kan worden met het grote publiek. lees meer

VIEWS

New course for North Sails Apparel (English text only)

Since its origin in 1957 North Sails has been by far the most innovative brand in sailmaking. Thanks to the outstanding skills of the sailors and the sailmakers who have been working inside North Sails throughout history, the brand has always been able to combine passion, technology and innovation, resulting in unbeatable products.

Due to the recent merger of all North Sails related companies, including Tomasoni (the former clothing license holder), a massive opportunity has arisen: To operate again as one brand.

North Sails is now able to utilize its super strong brand values of performance, technology and innovation over the entire width of the company. lees meer

VIEWS

Floorplan January 2015

floorplan

De plattegrond van Modefabriek is nu online te bekijken. U kunt alle deelnemende merken vinden op standnummer, hopelijk maakt dit uw voorbereiding nog makkelijker. Tevens kunt u de merken ook per segment selecteren. lees meer

VIEWS

Rock&Royal op Modefabriek

Fotomontage - kopie

Het jonge en innovatieve modelabel Rock & Royal blikt terug op een succesvol 2014. Dit Nederlandse merk groeit explosief en wordt steeds populairder onder detaillisten. Inmiddels heeft Rock&Royal ruim 68 verkooppunten in Nederland, maar binnenkort zal niet alleen de Nederlandse vrouw van dit merk kunnen genieten. België, Ierland, Spanje en Duitsland zullen ook Rock&Royal gaan verkopen. lees meer

VIEWS

Sanne Vogel lanceert collectie voor studio JUX op MINT op Modefabriek

sanne 3 - kopie

Actrice Sanne Vogel lanceert op 26 januari op MINT haar eigen collectie ‘By Birdy’ voor duurzaam label studio JUX. MINT, onderdeel van vakbeurs Modefabriek, toont het beste op het gebied van sustainable fashion en lifestyle – met deze editie een recordaantal (nieuwe) merken. Voorafgaand aan deze lancering bespreken designer Hans Ubbink, Glamour’s Sanne Groot Koerkamp en Pascalle Grotenhuis van het ministerie van Buitenlandse Zaken onder leiding van Marieke Eyskoot en Victoria Koblenko hoe we de doorbraak veroorzaken naar een duurzame modewereld. lees meer

VIEWS