GESLAAGDE ZOMEREDITIE NIEUWE STIJL

MODEFABRIEK SUMMER 2016

GESLAAGDE ZOMEREDITIE NIEUWE STIJL: MARKET by kleine fabriek TIJDENS MODEFABRIEK

De nieuwe zomeropzet van MARKET by kleine fabriek en de ‘More Than Mode’ Modefabriek – die voor het eerst tegelijkertijd plaatsvonden – is enthousiast ontvangen. Bezoekers uit binnen- en buitenland hadden toegang tot beide events en dit pakte voor iedereen goed uit: interessante nieuwe prospects voor exposanten en veel extra inspiratie en toegang tot, bijvoorbeeld, de MF Talks voor MARKET bezoekers. Voor anderen, zoals buyers van warenhuizen en conceptstores, had het een bijkomstig voordeel dat ze hun job nu in een weekend konden doen. lees meer

VIEWS

vacature // sales manager // dutch text only

JOBS

Modefabriek bv organiseert (mode)evenementen in Amsterdam waaronder Modefabriek, MARKET by kleine fabriek en Amsterdam Denim Days. Tevens zijn wij creatief betrokken bij vele andere projecten waaronder LINDA Festival. Onze hoogwaardige evenementen staan bekend om hun unieke uitstraling, waarbij het zakelijke aspect hand in hand gaat met een inspirerende beleving en vormgeving.

Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren

SALES MANAGER (M/V)
herenlabels en jeansgerelateerde merken lees meer

VIEWS

summer school // Learn from the masters

Summer School
Voor alle  (Young &) Eager Professionals SUMMER SCHOOL op Modefabriek, in samenwerking met Fashion Council NL.  Krijg de beste insights en tools direct van de experts!
lees meer

VIEWS

BRAND TANK!

modefabriek-14-01-by-RVDA-I-8700_web

Kennis is King. Zeker in het district waar alles draait om denim pioniers, nieuwe ambachtelijkheid en modern geïnterpreteerde heritage brands. In de nieuwe BRAND TANK kunnen merken hun verhaal houden over waar ze vandaan komen en waar ze naartoe willen, of er wordt ingezoomd op speciale producten of specialismen. Merken die al een timeslot in de Brand Tank hebben gereserveerd zijn o.a. Wrangler en Toms. Daarnaast geeft innovatieplatform Denim City verschillende workshops over alles wat je moet weten over denim. Interessant voor de échte denim fan, maar ook voor de salespersoon van die speciale denim store. lees meer

VIEWS

The Dutch // Discover their DNA

The Dutch

Midden in District C komt een aantal premium menswear innovators samen om het stijl-DNA van de Nederlandse man op inspirerende wijze bloot te leggen en te vertalen naar het nu. THE DUTCH is een project rond ‘new tailoring’ – concept en samenstelling door Spike Spijker – en laat onder meer zien hoe Sam Lambert en Shaka Maidoh van Londense collectief Art Comes First hun liefde voor traditie ter plekke vertalen naar contemporary menswear. lees meer

VIEWS

DESIGNERS: PROSPECT + Graduates

Spijkers & Spijkers Modefabriek

Talent is altijd een belangrijk ingrediënt geweest van Modefabriek en door de jaren zijn er verschillende podia voor gecreëerd. Voor kersverse graduates, voor bijzondere start ups en voor het bewezen talent van designer labels. In PROSPECT in DISTRICT D vind je de must see talenten van nu, geselecteerd door Carlo Wijnands: Spijkers&Spijkers van de zussen Truus en Riet Spijkers uit Arnhem, het damesschoenenlabel Eijk Amsterdam, Setting the Mood met hun lederen sjaals uit Schagen, de jonge Nederlands-Curaçaose ontwerpster Anbasja Blanken, het Haagse schoenenlabel Bend-it van Anke en Inge Kuipers, knitwearlabel KELE Clothing uit Budapest, La Methamorphose uit Montreal. lees meer

VIEWS

We’d love for you to join us!

VIEWS

That’s exactly the right attitudeEXPO: EXACTITUDES by ARI VERSLUIS & ELLIE UYTTENBROEK

Exactitudes Modefabriek

Al meer dan 20 jaar – net zolang als Modefabriek bestaat – werken de Rotterdamse fotograaf Ari Versluis en ‘profiler’ Ellie Uyttenbroek als mode-antropologen aan hun ‘exactitudes’; portretseries van gewone mensen jong en oud, die heel exact tot een groep met een specifieke attitude met bijpassende kledingstijl behoren. Wat ooit begon met het documenteren van gabbers is uitgegroeid tot een internationale studie naar het tribale aspect van mode zoals we dit iedere dag op straat herkennen.

VIEWS