Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Maak nu een gratis retailer account aan of bekijk de andere mogelijkheden.
Modefabriek verzet de bakens en richt zich vanaf 2024 volledig op de vrouw en alles wat zij nodig heeft om uitdrukking te geven aan wie zij is en wil zijn. Komende wintereditie, op 21 en 22 januari 2024 in de RAI in Amsterdam, tref je dus alleen nog modemerken en collecties gericht op vrouwen.
Juist door deze focus kan Modefabriek een veel completer en internationaler aanbod in vrouwenmode brengen in uiteenlopende stijlen en segmenten. Of je nu de sterkste Nederlandse en Noord-Europese merken zoekt, de nieuwste women’s collecties van grote global brands, of juist de meer mediterrane, supervrouwelijke labels; het er is allemaal te vinden.
De nieuwe koers betekent ook dat Modefabriek ruimte biedt aan verbreding van het aanbod. Denk daarbij aan labels in de categorieën beauty, lifestyle, accessoires, yoga & active wear, lingerie, size inclusive, genderneutraal, artisanaal en cultural heritage.
En dit is nog niet alles. Om het womenswear feest compleet te maken staan op veler verzoek van exposanten en bezoekers de modeshows deze wintereditie weer terug op het programma. De shows zijn toegankelijk voor alle beursbezoekers en bieden labels een extra podium om zich te onderscheiden. Behalve energieke must-sees zijn de shows niet te missen momenten om elkaar te treffen.
Modefabriek brengt zoals altijd een groot internationaal collectieaanbod en daarnaast groeit ook het aantal bezoekers van over de grens: dit jaar kwamen er twintig procent meer Duitsers en tien procent meer Belgen naar de RAI. Modefabriek wil de focus op de internationale bezoeker wegens succes het komende jaar intensiveren.
Vertrouwde pijlers van het Modefabriek programma zijn opnieuw onder de loep genomen en komen terug in een vernieuwde vorm. Zo krijgen de Talks van uiteenlopende experts een centraal gelegen open podium. Het Trendforum met de belangrijkste vrouwenmodetrends voor winter 2024-2025 en The Fashion Gallery voor boetiekmerken in het hogere segment zijn opnieuw vormgegeven. En in plaats van een aparte sectie voor duurzame merken en initiatieven worden deze nu uitgelicht middels een Sustainable route. Zo krijgen bezoekers zoveel mogelijk mee van alles wat Modefabriek te bieden heeft terwijl ze moeiteloos alles vinden wat ze zoeken.
Caroline Krouwels, CEO van Modefabriek, zegt over de nieuwe koers: “We werken allemaal in de mode om de uitdagingen van een constant veranderende wereld met veel kracht, schoonheid en creativiteit het hoofd te bieden. Modefabriek zou Modefabriek niet zijn als we zouden terugdeinzen voor actuele ontwikkelingen. Wat we doen, doen we graag heel erg goed, en de mode-industrie drijft op het bedienen van de moderne vrouw. It’s a women’s world!”
Deel artikel