KNOWLEDGE IS THE NEW BLACK // learn from the masters

Summer School
Voor alle  (Young &) Eager Professionals SUMMER SCHOOL op Modefabriek Krijg de beste insights en tools direct van de experts!

YES YOU CAN take part of the first Summer School Masterclasses. lees meer

VIEWS

BRAND TANK

modefabriek-14-01-by-RVDA-I-8700_web

Kennis is King. Zeker in het district waar alles draait om denim pioniers, nieuwe ambachtelijkheid en modern geïnterpreteerde heritage brands. In de nieuwe BRAND TANK kunnen merken hun verhaal houden over waar ze vandaan komen en waar ze naartoe willen, of er wordt ingezoomd op speciale lees meer

VIEWS

We’d love for you to join us!

VIEWS

More Get Together // Outspoken Designer Store // Goldfished

Outspoken op ModefabriekDe Outspoken Designer Store is onderdeel van de Contemporary Art Gallery Majke Hüsstege. Een melting pot van Fashion, Design en Art. Outspoken Store is de plek waar alle creative minds lees meer

VIEWS

THE FUTURE OF JOBS AND THE JOBS OF THE FUTURE

WORK IT // HTNK // ModefabriekWORK IT by HTNK! beschikt over de beste professionals uit het vak die inzichten vanuit hun dagelijkse werkervaring met je delen. Geen podium presentaties maar lezingen in de vorm van een TED-talk aan een XL keukentafel. Verwacht hier gelijkwaardige conversaties in een informele context en een-op-een sessies met de recruitment consultants.

WORK IT by HTNK! MEET THE HTNK CONSULTANTS ALL DAY for a one on one cabin session
lees meer

VIEWS

MORE: MF TALKS en SUMMERSCHOOL

MF Talks

MF TALKS, het seminarprogramma van Modefabriek, is wederom uitgebreid en nu nog completer. Alvast een paar belangrijke namen:

Alexandra Onderwater, Editor in Chief Toile magazine, een gloednieuwe titel van FRAME publishers, bespreekt de nieuwste innovaties in fashion en retail, zoals het ware potentieel van een 3D geprinte jurk, hoe Instagram het traditionele lookbook vervangt en wat modemerken kunnen leren van Uber. Get the insider perspective!

Max Dekker, retail expert, geeft een lezing over ‘True Self Branding’ en hoe je meer focus krijgt in je identiteit als merk en bedrijf wanneer je uitgaat van je eigen passie. Vertaal die persoonlijke mix van fascinaties in een unieke ervaring voor de consument en weet hoe deze zich ontwikkelt en waarom.

David Shah, trend forecaster en magazine publisher, geeft zijn visie op de toekomst van activewear in mainstream fashion. Waarom Nike de nieuwe Prada is. En last but not least: waarom zijn mannen de nieuwe pin-ups in fashion?

Daarnaast zal David Shah een van de master classes verzorgen tijdens de SUMMERSCHOOL, een nieuw initiatief om ook kersverse graduates en andere starters in het vak te laten delen in alle kennis en expertise die Modefabriek ieder seizoen weer in huis haalt.

VIEWS

Summer says showtime!

crossing

Modefabriek viert deze editie dat niets blijft zoals het is in de mode en doet dat met een heuse fashion show, maar dan wel op een nieuwe manier. De catwalk komt in de Verbindingshal en is geïnspireerd is op de drukte van de stad en de vele crossings. The Fashion Show, samengesteld door stylist Pascal-Joel Weber en creative Carlo Wijnands, vindt meerdere keren per dag plaats en alle belangrijke trends komen voorbij. Mode, je kunt er niet omheen!

VIEWS

The Dutch // Discover their DNA

The Dutch

Midden in District C komt een aantal premium menswear innovators samen om het stijl-DNA van de Nederlandse man op inspirerende wijze bloot te leggen en te vertalen naar het nu. THE DUTCH is een project rond ‘new tailoring’ – concept en samenstelling door Spike Spijker – en laat onder meer zien hoe Sam Lambert en Shaka Maidoh van Londense collectief Art Comes First hun liefde voor traditie ter plekke vertalen naar contemporary menswear.

VIEWS